ULTIMA ORA:
Home / SANATATE / Alimente sanatoase, cu efecte secundare
Alimente sanatoase, cu efecte secundare

Alimente sanatoase, cu efecte secundare

    Unele alimente, de altfel bogate in vitamine si sanatoase, au efecte secundare asemanatoare celor cauzate de medicamente.

    Iata o lista cu neplacerile pe care le pot crea aceste alimente, dar retine: exceptand persoanele asupra carora au efecte neplacute, ele reprezinta o sursa inestimabila de vitamine si sunt esentiale pentru mentinerea echilibrului metabolic al organismului.

Alergii

In teorie, orice aliment poate produce alergii. In practica, lucrurile nu stau chiar asa, existand doar o categorie destul de restransa de produse care provoaca astfel de neplaceri:

  • produsele fainoase care contin gluten
  • ouale
  • produsele din soia
  • pestele
  • alunele si semintele de susan
  • kiwi si portocalele
  • laptele – cel mai des intalnita alergie este cea la laptele de vaca. Organismul uman nu este in stare sa perceapa proteinele din continutul laptelui drept nevatamatoare. Pot aparea edeme la nivelul buzelor, urticarie, respiratie greoaie
  • capsunele si fructele de padure
  • rosiile si usturoiul
  • ciocolata.

Constipatie

Una dintre cele mai comune cauze ale constipatiei este dieta slaba in fibre si bogata in grasimi. Alimente vinovate pot fi:

  • orezul – fiertura din orez chiar se foloseste pentru tratarea diareei
  • carnea, in special cea de porc si de vita grasa
  • preparatele din faina procesata – biscuiti, paste
  • prajituri, paine, snackuri
  • produsele lactate si mezelurile
  • alimentele cu continut mare de zahar.

 

Diaree

Multe persoane se plang de episoade neplacute de diaree fara sa sufere de enterocolite sau de sindrom de colon iritabil. De vina par a fi:

  • alimentele bogate in sorbitol – suc de mere, suc de pere – si cele bogate in grasimi
  • fructele si legumele proaspete
  • lactatele
  • spanacul, deoarece are efect purgativ puternic
  • prunele – tocmai de aceea sunt recomandate proaspete sau uscate celor care sufera de constipatie.

Gastrita si ulcer

Desi o dieta drastica poate determina aparitia acestor boli, consumul de alimente contraindicate va duce la agravarea simptomelor. Cand esti insarcinata sau suferi de aceste afectiuni, trebuie sa elimini din alimentatie:

  • condimentele – piper, boia, ardei iute
  • cafeaua
  • lamaia si portocalele
  • ananasul
  • rosiile
  • produsele tip fast-food.

Candida

Nu este o infectie, ci o dereglare intervenita in flora microbiana a organismului. Anumite alimente pot favoriza cresterea exagerata a florei:

  • zaharul si mierea;
  • fructele uscate si sucurile de fructe
  • otetul si produsele care contin otet
  • painea, berea si ciupercile.

 

Miros neplacut al gurii

Din cauza compusilor volatili de sulf pe care ii au, anumite alimente duc la aparitia mirosului neplacut al gurii. Printre ele, sunt:

-> ceapa si varza
-> alcoolul
-> lactatele si branzeturile
-> zaharul
-> usturoiul – te va chinui cu mirosul lui chiar si dupa 48 de ore de la momentul ingerarii; poti scapa mai usor de el daca mesteci cateva frunze de patrunjel imediat dupa masa.

Retentie de lichide

Organismul are nevoie de cantitati moderate de sare pentru a functiona corespunzator. Cu toate astea, o cantitate prea mare consumata zilnic duce la acumularea excesiva de apa in tesuturi si la aparitia edemelor. Asadar, ai grija cand consumi:

  • alimente sarate – masline, muraturi, sos de soia, supe instant, mezeluri sau gustari sarate (chipsuri, biscuiti, covrigei)
  • alcool
  • zahar
  • cafea in cantitati prea mari.

Calculi renali

Anumite alimente cresc riscul de a face calculi renali, dar s-a dovedit ca doar la persoanele care au predispozitie genetica spre asa ceva. Cei care consuma foarte multe proteine animale si prea putine fibre vegetale sunt si ei in pericol. Alimentele asociate cu riscul de a face calculi sunt:

  • spanacul si sfecla-rosie
  • produsele din soia si cele bogate in sodiu
  • capsunele
  • sarea si apa minerala.

 

Balonari

Vinovate de aparitia gazelor intestinale sunt alimentele bogate in carbohidrati. In contrapartida, cele care contin mai multe grasimi si proteine nu produc gaze, dar duc la aparitia constipatiei. Ca sa nu ai probleme, evita:

  • legumele bogate in rafinoza, o substanta vinovata de balonare – varza, broccoli, conopida, fasole, mazare, linte, porumb
  • alimentele cu lactoza – lactatele, branzeturile, painea
  • alimentele care contin fructoza – ceapa, perele
  • merele
  • prunele si piersicile
  • oul.

Urinari frecvente

Majoritatea legumelor si a fructelor bogate in vitamina C au efect diuretic, grabind eliminarea apei din tesuturi. Asadar, daca esti intr-o vizita sau te pregatesti sa pleci la drum lung, e bine sa eviti:

  • pepenele rosu – acesta are un continut ridicat de apa, crescand si mai mult diureza
  • cafeaua, chiar daca este consumata in cantitati mici
  • sucul de coacaze
  • vinetele
  • varza si telina
  • lamaia.
Spune-ti parerea:

About M S