Imunizarea pe ultima sută de metri

Se apropie sezonul rece, pe durata căruia organismul va fi expus acţiunii diverşilor inamici. Îl poţi ajuta să iasă învingător dintr-o astfel de posibilă confruntare înarmându-l din vreme cu întăritoare ale sistemului imunitar.

Aerul rece, vântul şi umiditatea, specifice sezonului rece, îţi vor solicita sistemul imunitar, nevoit să ducă în permanenţă o luptă susținută împotriva a milioane de virusuri şi bacterii, care atacă din mediul înconjurător organismul. Îi poţi creşte considerabil şansele de a le face faţă uşor, rezistând astfel gripelor şi răcelii, dacă iei măsuri din timp. Nu e neapărată nevoie să dai fuga la farmacie. Cum altfel te-ai putea ajuta? Asigurându-ţi un somn suficient – somnul reglează eliberarea cortizolului, ceea ce stimulează sistemul imunitar, luând măsuri de gestionare a stresului, suprasolicitările psihice de durată ducând la o creştere considerabilă de cortizol, hormonul stresului, cu influenţă negativă asupra capacităţii de apărare a organismului, neuitând să faci mişcare şi plimbări în aer liber, precum şi să incluzi în dietă imunostimulatoare naturale. Iată câteva dintre ele.

Citrice

Sunt foarte bogate în vitamina C, despre care se spune că ţine virusurile la distanţă, situându-se în capul listei de întăritoare ale sistemului imunitar. Ele favorizează producţia de anticorpi şi participă la formarea de interferon, substanţă cu efecte antivirale şi anticancerigene.

Nu uita şi că, în situaţia în care sistemul imunitar este sub acţiunea stresului, necesarul de vitamina C creşte brusc. În general, este indicat să consumi în mod sistematic fructe şi legume ce o conţin, adică pe parcursul zilei, nu 1 kilogrsm de portocale deodată. Bogate în vitamina C sunt nu doar citricele, ci şi măceşele, cătina, coacăzele, varza-de-Bruxelles, varza murată, ardeiul gras, conopida, broccoli, papaia.

Miere

Îţi potoleşti adesea pofta de dulce cu câte o linguriţă de miere sau îndulceşti uneori ceaiul cu miere în loc de zahăr, ca să-i mai schimbi gustul, fără să bănuieşti că, de fapt, delicioasele ingrediente pe care le conţine aceasta te-ar putea apăra de surprinzător de multe probleme de sănătat, inclusiv de cele specifice sezonului rece. N-ai niciun motiv să nu savurezi, ba dimpotrivă, în fiecare dimineaţă câte o lingură de miere pe stomacul gol.

Miere şi lămâie, o combinaţie miraculoasă

Şi gustoase, şi sănătoase, spunem despre lămâie şi miere, combinaţia lor fiind un duo imbatabil contra multor neplăceri de sănătate cu care ne confruntăm sau care doar ne dau târcoale. De pildă, printr-un asemenea „răsfăţ“, poţi contribui la accelerarea procesului de pierdere în greutate, la eliminarea deficitului de vitamine şi minerale, la curăţarea ficatului şi stimularea activităţii lui, la detoxificarea organismului şi creşterea rezistenţei lui împotriva răcelilor, gripei şi nu numai. Obişnuieşte-te să bei un pahar cu apă, miere şi lămâie (o parte miere şi două părţi zeamă de lămâie) în fiecare dimineaţă pe stomacul gol, cu o jumătate de oră înainte de micul dejun. Te va ajuta la menţinerea unei bune stări de sănătate, a unei excelente forme fizice şi a bunei dispoziţii.

Usturoi şi ceapă

E cunoscut că, mai cu seamă usturoiul, acţionează ca un veritabil antibiotic natural, fiind arma ideală împotriva inamicilor care atacă sistemul imunitar. Te fereşti să consumi usturoi din cauza mirosului specific? Poţi recurge la extractul sub formă de capsule.

Nici ceapa n-ar trebui ocolită de cei care se vor sănătoşi şi rezistenţi la factorii de mediu, având ea efect bactericid şi antiviral. Când este frig, ceapa şi usturoiul cresc temperatura interioară a organismului, îl energizează, îi conferă putere şi rezistenţă. Aşa se face că, după cum s-a constatat, persoanele care consumă în mod curent ceapă şi usturoi se ţin departe de răceli.

Echinacea

I se spune şi planta imunităţii, principala ei utilizare fiind întărirea acesteia. Pentru a întări rezistenţa organismului, ţine o cură de minimum două săptămâni, cel mult opt, pe durata căreia să iei câte 2-3 capsule pe zi, sau o cură fulger, de patru zile, în care să iei câte 5-6 capsule pe zi sau câte două linguriţe de tinctură (doar după ce consulţi medicul, unora tinctura fiindu-le contraindicată).

Ştiai? Majoritatea răcelilor nu se înregistrează iarna, ci toamna şi primăvara, virusul fiind mai activ în perioada de trecere de la sezonul cald la cel rece şi invers. Nu aştepta zilele geroase pentru a lua măsuri de prevenție sau de combatere aşa-ziselor neplăceri de sezon.  Cum un rol hotărâtor în contractarea lor îl are sistemul imunitar, lipsa rezistenţei organismului la variaţiile de temperatură fiind cea care înlesnește instalarea răcelii și gripei, întărirea rezistenței organismului va constitui paza bună care… te trece de aceste neplăceri. Pe toată durata sezonului rece.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

32,361 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>