TÂRGOVIŞTE – DESTINAŢIE TURISTICĂ EUROPEANĂ

PROIECT NECESAR PENTRU DEZVOLTAREA DURABILĂ ŞI SUSTENABILĂ A MUN. TÂRGOVIŞTE

Opiniile si propunerile dvs. au o mare importante pentru evolutia acestui proiect. Va multumim!

Marian STANCIU

OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI

In conditiile distrugerii activitatii industriale si a locurilor de munca din productie si domeniile conexe, singura sansa de renastere a casei noastre, mun. Targoviste, este dezvoltarea turismului, ca sursa majora de venituri pentru populatie si administratia locala. Obiectivul acestui proiect este de a prezenta cadrul general, direcţiile actuale şi expunerea unui pachet de măsuri necesare pentru promovarea şi dezvoltarea turismului în zona mun. Târgovişte. Proiectul este esenţial pentru dezvoltarea durabilă şi strategică a municipiului şi a zonei..

IMPLICAŢIILE SOCIO- ECONOMICE
Avem în vedere valorificarea potenţialului excepţional al zonei, încă insuficient exploatat şi a disponibilităţilor de resurse umane, în scopul extinderii şi consolidării circulaţiei turistice şi creşteri substanţială a veniturilor.

BENEFICIARII PROIECTULUI
Beneficiarii direcţi:
Datorită complexităţii proiectului şi a unei oferte potenţiale foarte extinse ca activităţi şi domenii de interes, nu se poate vorbi de grupuri-tinta ale activităţii de ofertare şi promovare turistică. Beneficiarii direcţi ai proiectului propus vor fi turiştii, atât romani cât şi străini, care se vor bucura de multiple activităţi de petrecere a timpului petrecut în zonă. De la vizitarea monumentelor istorice şi religioase, până la distracţie şi degustări de produse culinare deosebite, spectacole şi relaxare, toate acestea oferite într-o zonă de istorie şi cultură cu totul speciale.
Beneficiarii indirecţi:
1. Cetăţenii Municipiului Târgovişte
2. Primăria mun. Târgovişte

IMPORTANTA TURISMULUI PENTRU MUN. TÂRGOVIŞTE
CADRUL GENERAL:
Turismul, în calitatea sa de activitate culturală şi economico-socială, este caracterizat prin flexibilitate şi adaptibilitate la diferite situaţii economice, sociale, ecologice.
În toată lumea, oamenii se mişcă din locurile unde trăiesc şi activează înspre alte zone, care le oferă lucruri interesante de văzut şi de trăit, noi experienţe de viaţă.
Este vorba de destinaţii de petrecere a timpului liber. Sunt destinaţii tradiţionale de vacanţă sau mai modernele city-breaks. Aşa cum este normal, în foarte multe dintre destinaţiile turistice, gazdele valorifică la maximum ofertele locale. Sunt destinaţii vizitate intens care nu au mare lucru de oferit.
,,Două pietre şi-o piatra’’, neinteresante altfel, dar care au o poveste care le face interesante, devin destinaţii turistice, care creează locuri de muncă pentru localnici şi aduc sume importante la bugetele locale.
Bazate de multe ori pe biografii ficţionale sau legende fără nici un suport documentat în realitatea istorică, dar beneficiind de oameni pricepuţi în marketingul turistic, se dezvolta locuri, localităţi sau regiuni întregi.
Din acest punct de vedere, Târgoviştea are un trecut istoric documentat şi foarte palpabil, prin monumentele istorice reale, adevărate perle care demonstrează talentul, priceperea şi iubirea de Dumnezeu a strămoşilor noştrii.
Aceşti oameni vrednici şi talentaţi, care prin munca, devotamentul şi sacrificial lor până la urmă, au reuşit să creeze un oraş monument, dăruit nouă de târgoviştenii din generaţiile trecute.
Târgovişte este efectiv o citadelă a concretului, pentru că noi avem cu adevărat cu ce să ne lăudăm. Cetatea noastră este locul unde legendele au baze reale, palpabile: sutele de monumente ale oraşului.
Din păcate, până acum acest potenţial, aceasta moştenire uriaşă lăsată de înaintaşii noştri nu au fost valorificate decât în mică parte.

DEZVOLTAREA CAPACITĂŢII UMANE – FORMAREA PROFESIONALĂ
Pentru ca o activitate sa aiba rezultate bune, trebuiesc folositi profesionisti bine pregatiti, pasionati de meseria lor si entuziasti. In afara de atragerea in aceasta activitate a profesionistilor cu experienta, o masura foarte importanta este organizarea de cursuri de formare pentru ghizi profesionişti, cu predare atât în limba romana, cât şi în limbi de circulaţie internaţională

IMPLICAREA AUTORITĂŢILOR LOCALE
Este necesară înfiinţarea în cadrul Primăriei Târgovişte a unui departament special, unde profesionişti în activităţile turistice să se ocupe de crearea condiţiilor optime de dezvoltare, precum şi de susţinerea şi promovarea turismului în mun. Târgovişte.
De asemenea, este foarte important ca şi Consiliul Judeţean Dâmboviţa să se implice în dezvoltarea turismului în zona Târgovişte.

PROMOVAREA OFERTEI DE DESTINAŢII TURISTICE
Este esenţial ca istorici şi oameni de artă să aducă la lumina legendele, realităţile istorice uitate ale acestui taram, să se ocupe de punerea în valoare a ofertei turistice aşa cum trebuie, de către profesionişti. Aceştia pot scrie monografii ale tuturor obiectivelor turistice din zonă, care să informeze şi să încânte turiştii, oferindu-le amintiri de neuitat despre Târgovişte şi târgovişteni.

PROMOVAREA OFERTEI DE SERVICII TURISTICE:
O întrebare extrem de frecvenţă a turiştilor, mai ales a celor occidentali, este: ,,cum se mănâncă acolo?’’ Iar asta lasă loc şi chiar impune şi dezvoltarea acelui gen de turism, prin care să putem oferi, prin restaurante de top, atât turistilor obisnuiti cat si gurmanzilor, nişte meniuri cu specific local, foarte bine preparate, cu un gust deosebit.
Foarte important este să avem amenajate şi zone cu street food, extrem de populare şi profitabile în cele mai căutate destinaţii turistice din lume.
De mare succes se va bucura prezentarea, în cadrul Curţii Domneşti, a unor arme şi echipamente militare din diferite epoci istorice, cu explicaţii tehnice şi istorice.
De mai multe ori pe zi se pot prezenta simulări de lupte medievale între cavaleri, potere şi haiduci, judecăţi domneşti, la care să poată participa, într-o oarecare măsură, şi spectatorii. Astfel de acţiuni sunt extrem de populare şi atrag cu siguranţă turiştii nu doar din ţară, ci din toată Europa.
,,Am fost în cetatea lui Dracula şi m-am luptat cu haiducii şi cavaleri. Cum aş putea uita vreodată o asemenea experienţă?’’.
Un slogan, o prezentare promoţionala şi genul de evenimente pe care turiştii nu le pot uita.
Deci Târgovişte trebuie să fie un oraş istoric cu aspect primitor, de grădină şi prin oamenii ospitalieri în mod tradiţional, ca si prin profesionistii in domeniul turismului, noi putem întâmpina turiştii amabil, elegant şi cu zâmbetul pe buze, ca pe nişte prieteni aşteptaţi cu drag.

CĂI DE ACCES
Este obligatorie amenajarea şi modernizarea căilor de acces în oraş şi aducerea lor nivelul european. La fiecare intrare în oraş, trebuiesc montate panouri mari, care să prezinte atracţiile turistice oferite spre vizitare

TURISMUL ECUMENIC
În lumea de azi, cu atât de multe dezamăgiri şi temeri, doar credinţa în Dumnezeu ne aduce speranţa de care avem nevoie ca să ne continuăm existenta ca fiinţe superioare. Târgoviştea este un oraş binecuvântat cu o istorie monumentală, dovedită prin foarte multe edificii, în special biserici, care arata tragostea şi credinţa locuitorilor, încă din cele mai vechi perioade istorice.
Dezvoltarea turismului ecumenic este nu doar o oportunitate, dar şi o îndatorire creştinească a noastră, pentru că putem ajuta şi alţi oameni care să fie informaţi că aici, la Târgovişte, pot găsi un centru de spiritualitate creştină foarte puternic şi multisecular. Pot fi prezentate zilele de hram ale bisericilor şi invitaţi la slujbe credincioşi de pretutindeni.

DRACULA PARC
Să nu uităm că avem o şansă extraordinară, pe care nici un oraş din Europa sau din lume nu o mai are: oraşul nostru este singurul loc din lume unde se poate ridica un ,,Dracula parc’’ în mod justificat din punct de vedere istoric.
Acest obiectiv, pentru construcţia căruia se pot atrage fonduri U.E. şi private, va aduce cu siguranţă foarte mulţi turişti şi va pune Târgoviştea pe harta turistică a României şi a Europei ca o destinaţie de top. Se pot genera, de asemenea, câştiguri substanţiale pentru tot oraşul.

ACTIVITĂŢI CONEXE
Unii dintre oamenii care vizitează Tarovistea ca să vadă locuri noi şi să se distreze, sunt oameni cu care se poate discuta şi despre nişte investiţii în zonă, pentru dezvoltarea localităţii şi a judeţului. Este vorba despre investiţii directe, materiale, în oportunităţile diverse ale zonei şi în puterea de muncă şi inventivitatea localnicilor, dar şi despre oameni care să vină cu know-how.
Cu o conducere bine pregătită, care să aibă înţelepciunea de a creea condiţii prielnice investiţiilor şi mişcărilor de fonduri, Târgoviştea ar putea deveni o zonă puternic dezvoltată economic, de ce nu şi un centru financiar, pentru că avem un mare potenţial insuficient folosit.

INFRASTRUCTURA
În primul rând, este necesara o infractructura de acces bine facuta.
Este obligatorie amenajarea de noi locuri de parcare si extinderea celor existente.
Avem nevoie de investiţii nu prea mari în amenajarea horticolă a oraşului, unde bulevardele, străzile şi aleile de acces să fie conturate cu flori şi arbuşti ornamentali, de preferat conifere din soiurile thuja, ienupăr, chiparos şi altele, care sunt verzi şi proaspeţi pe tot timpul anului. Trebuiesc plantati trandafiri din soiuri diferite intercalate, ca să vedem trandafiri din primavera până în iarna şi alte specii de flori decorative.
Plata personalului necesar curăţeniei şi amenajărilor va fi făcută direct angajaţilor primăriei şi indirect, beneficiarilor de ajutor social, ca o condiţie a acordării acestuia.
Aşa, Târgoviştea va arăta ca un oraş turistic frumos, interesant şi bogat, pentru că turimul bine făcut aduce bani şi creează locuri de muncă bine plătite.
Şi toate astea înseamnă venituri substanţiale la bugetul primăriei, care asigură sustenabilitate pentru menţinerea proiectelor în curs şi iniţierea de noi proiecte.
Investiţiile în turism asigura plusvaloare pe termen lung, garantând prosperitate pentru noi, cei de acum şi pentru generaţiile următoare. În continuare, totul depinde doar de noi.

PRIORITĂŢI
* Amenajarea şi reconstrucţia curţii Domneşti precum şi a altor obiective strategice ale Cetăţii, cum ar fi Şanţul Cetăţii – de ex. ,,Zona blv. Independenţei – str. Lt. Stancu Ion’’, mai bine păstrată, unde există şi baza unui donjon.
* Oferte diverse de circuite turistice la preţuri diferite, cu obiective apropiate şi ghizi profesionişti, care să ştie să interacţioneze şi să informeze turiştii într-un mod plăcut, colocvial, orientat spre atingerea excelenţei în informarea şi inducerea stării de sărbătoare transmisă turiştilor. Aceştia trebuie să perceapă vizitarea Targovistei ca pe un eveniment memorabil.
* Amenajearea câtorva târguri stradale, cu magazine de suveniruri și produse tradiţionale expuse în aer liber, precum și activități artistice.
* O pagină profersionala de prezentare şi promovare a turismului în zona Târgovişte, cu o promovare on-line în toate limbile europene, făcută de profesionişti. Aici se pot obţine toate informaţiile despre oferta turistică şi se pot cumpăra on-line pachete turistice, circuite care includ biletele de intrare, transportul pe trasee şi plata ghizilor. Pachetele pot cuprinde şi bonusuri, ca reduceri la plata pentru masa la anumite restaurante, tombole cu suveniruri, tricouri sau şepci brenduite, diferite surprise şi altele.
* O pagină profesionala de prezentare şi promovare a proiectului ,,Dracula Park’’.

SURSE DE FINANŢARE
Fiind un proiect foarte complex, care ar urma să aducă beneficii sociale şi materiale substanţiale, acesta are nevoie şi de finanţări, atât globale, cât şi pe fiecare segment în parte.
* Cea mai importanda sursa de finanţare pentru acest proiect de dezvoltare zonală, trebuie să vină de la Uniunea Europeană.
* Cu o parte, dimensionata evident diferit punctual, pe acţiuni şi în funcţie de posibilităţile concrete şi de gradul de interes al Consiliului Local, va trebui să participe şi Primăria Târgovişte.
* De asemenea punctual, pe obiective şi activităţi, vor fi şi investiţii din mediul privat.

MĂSURI NECESARE
– Amenajarea de noi locuri de parcare si extinderea celor existente.
– Adaptarea transportului local cu trasee noi
– Promovare outdoor, cu panouri amplasate la intrările în municipiu
– Distribuirea de materiale de promovare tipărite (fluturaşi, pliante, ghiduri turistice) – Acţiuni de promovare în cadrul unor târguri şi expoziţii de profil în ţara
– Dezvoltarea capacitaţii umane: formarea profesională
– Organizarea a doua festivaluri anuale:
* FESTIVALUL FLORILOR, in perioada mai-iunie
* FESTIVALUL DRACULA, in toamna

În cadrul şcolilor din Târgovişte, la toate nivelurile, trebuie prezentată istoria locală, cu evenimente şi monumente, pentru creşterea sentimentului de mândrie naţională, dar şi de târgoviştean, a tinerelor generaţii.
Putem şi trebuie să fim mândri de istoria noastră!
Mulţi dintre absolvenţi vor putea lucra în domeniul turistic şi înţelegerea timpurie a valorii şi importanţei locului în care trăiesc, mândria de a fi târgovişteni, urmaşii unor înaintaşi demni de respect şi admiraţie, le poate fi cu adevărat de folos în viaţă şi în activitatea ulterioară.

Marian STANCIU,
director de agenţie de turism

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata